خرید و سفارش شتر سیاه

شتر سیاه یکی از خاص ترین نژادهای شتر است که کرک و پشم آن به رنگ سیاه می باشد، این نوع نژاد در تعداد محدود وجود دارد و در همه کشورها پرورش داده نمی شود، به همین دلیل جمع آوری پشم آن بسیار دشوار می باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

شتر سیاه

همه چیز راجع به شتر سیاه

این حیوان  با اندکی غذایی که میخورد توانایی زیادی دارد وزن شتر ها متفاوت است اما یک شتر بالغ معمولا مینگین 500 کیلو وزن را دارد، پس گزینه مناسبی برای تامین گوشت می باشد،بهترین روش برای پرورش شتر، نیمه وحشی و پرورش بسته است.
در روش اول گله بدون هیچ نگهبانی در دل کویر ها رفت و آمد می کنند و صاحبان شتر ها سال یک یا دو بار به آنها سر میزند تا شترهای تازه به دنیا آمده را داغ بزنند و شتر های پیر را حذف کند.
در این روش هیچ گونه مسایل دامپروری رعایت نمی شود و بالاترین تلفات گله را خواهند داشت این گله ها کاملاً در معرض خطر هستند خطراتی مثل حمله‌گرگ تصادف مارگزیدگی که سالانه تعداد زیادی از شترها بدین وسیله از بین می‌برد می‌روند.
روش دوم گله به همراه ساربان به صحرا برده می شوند و سپس به دام داری برگردانده می شوند و تمام گله به طور دائم تحت نظر هستند.
اما روش سوم دامداری کاملا صنعتی است که دام ها کاملا دستی تغذیه می شوند این نوع دامداری در این هنوز رواج ندارد.

 

شتر سیاه

مشخصات شتر سیاه

این نژاد یکی از بهترین شتر های موجود در خاورمیانه می‌باشند زیرا بسیار تنومند و سنگین وزن هستند گوشت شتر  بسیار طرد  و شیرین است آنها بوی مطبوع دارد چربی آن به میزان کافی می باشد و همین در این طرفداران زیادی را در کشور به خود جذب نموده اند علاوه بر آن خواص درمانی بسیاری دارند مثلاً شیر شتر به دلیل قطع گرمی که دارد در برابر بسیاری از بیماری‌ها از بدن انسان محافظت می‌کند.
ارائه محصولات دامی که دارای شرایط ویژه هستند به نحوی که از طریق تولید محصولات دامی ارگانیک به دست مصرف کننده برسد بسیار حائز اهمیت می باشد.
ارزش غذایی شیر آن باعث شده است تا قیمت شیر این حیوان نسبت به شیر گوسفند و گاو بالاتر باشد و در سال های اخیر به ویژه در خاورمیانه ارزش این محصول به شدت بالا برود.
شترهای سیاه که در منطقه گرم و خشک ایران پرورش می یابند از لحاظ شیردهی بسیار عالی عمل می‌کنند شیر آن ها حاوی چربی مفید برای بدن می باشد و برای بسیاری از بیماری ها مفید به حساب می آید.

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی: 1

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما